Selasa, 18 September 2018

BAB I

KAPITÚLU  I
INTRODUSAUN
1.1        Fundu
Estájiu mak hanesan,atu kapasita ka implementa Estudante sira nia matenek hodi  nune’e bele implementa materia ne’ebé  mak ha’u aprende liu  husi teoria no prátika  ne’ebé hetan iha Eskola Técnica Infórmática ( E T I-Maliana) Durante tinan tolu nia laran  atu  implementa  iha  instituisaun Estado   ka  kompanha privadu  sira  hodi  nune’e  aumenta  ha’u-nia  matenek  iha  area    refere,  atu  nune’e  wainhira  ha’u  remata  ha’u-nia  Estudu  iha  ona  bukae  ka  experensia ka prioridade iha area Software no Hardware ne’ebé ha’u  estuda  no  mos bele apriende materia fóun ne’ebé ha’u seidauk hetan iha ha’u nia Eskola,  iha ne’e ha’u komesa atu apriende materia oituan-oituan husi ha’u nia  responsavel sira, nune’e  mós  ha’u  nu’udar  alunu   ida  iha  maturidade  moral  atu  nune’e  matenek  ne’ebé  ema  hetan  bele  fahe  oituan  ba  ha’u  iha  Estájiu  nia  laran. Estájiu  ne’ebé  ha’u  halo  ona  durante  fulan  tolu  nian  laran  ne’e, fó ona  benefisiu  no  oportunidade  mai  ha’u  Estudande   iha  Eskola  Técnica  Infórmática  e  liu – liu  ba  iha  area  Software no Hardware  iha (ETI Maliana). Iha  Instituisaun  Estadu  ka  kompaiña  privadu  mós  iha  regra  ka  komportamentu  ne’ebé  bele  desloka  Estájiu bá  fatin  sira, hodi  nune’e  ha’u  bele Estájiu tuir regra ka norma sira ne’ebé instituisaun ka kompaiña  privadu sira  halo atu  regula Estajiadu  sira atu serbisu  ho di’ak, hanesan  iha Eskola Secundária Técnica Vocacional Atabae (ESTV-Atabae) iha  nia  regulamentu  ba  Estajiadu  sira  hala’o  preparasaun  ho órariu  ba Estájiu sira  atu  serbisu  tuir  regra  ne’ebé  mak  iha  ona



1.2           Objetivu   
              Objetivu hodi loke Eskola Secundária Técnico Vocacional - Atabae ninia objetivu fundamental mak oinsá atu hakbesik-an ba iha komunidade tambá bazeia ba ekonomia komunidade balun laiha kbi’it atu fó oan sira ba iha rai dook/kapital, ho ida ne’e mak autridade lokal hamutuk ho inan-aman sira tur hamutuk hodi deside atu nune’e sira mós bele kontrola sira-nia oan ho di’ak

1.2.1     Objetivu Estájiu
                  Husi Estájiu mak hanesan atu hodi hatene implementa klaru tuir saida  mak  durante ha’u hetan no aprende ona  husi Eskola Téknika Infórmátika ( ETI – Maliana ), nian no mós sai  hanesan xave  no matadalan no espasu aprendizajem hodi  hasa’e  no  produs  abilidade ba ha’u nia konhesimentu serbisu iha area Software ka Hardware nian, ho kualidade  ne’ebé  mak  di’ak liu tan iha Técnica Infórmática nian no efektivu  mak  hanesan  ho  pontus  hirak  ne’ebé mak  tuir  mai  ne’e:
1.       Atu implementa saida  mak ha’u hetan durante tinan tolu  iha  Eskola   Técnica  Infórmátia  ( ETI-Maliana ) nian.
2.       Atu aumenta  tan  ha’u  nia  esperensia  no kapasidade  di’ak liu  tan  iha  area ka iha departamentu Software no Hardware ne’ebé mak ha’u  hetan  husi  professor/a  sira  durante  fulan  ka  tinan  tolu  nian  laran  ne’ebé  mak  iha  Eskola Técnica  Infórmátia  ( ETI-Maliana ) nian.
3.       Atu  hatene oinsá ita  atu  kontribui  husi  ideias  no  konstruitivu  hodi  hadi’a  mentalidades matenek nian iha dezemvolvimentu no iha  servisu  fatin ne’ebé dei’t iha Nasaun Timor-Leste laran, no Municípiu Bobonaro ne’e rasik.
4.      Liu – liu  ba  kolegas  sira  ne’ebé  mak  tuir  mai  ne’e,  Estuda  ba  saida mak  ita  iha  no  matenek  ne’ebé  mak  imi  iha  ba, implementa  no  hadi’a di’ak liutan  hodi  hasa’e  Instituisaun  no  Eskola  nian  naran  iha  Nasaun  Timor – Leste.

1.2.2        Objetivu Hakerek Relatóriu
                  Hakerek relatóriu ida ne’e sai hanesan lisaun fóun ida mai ha’u tambá atu bele hasa’e tan ha’u nia kapasidade no koñesementu wainhira akaba secundaria no kontinua fali iha universidade.
Relatóriu  mak relata ka hakerek rezultadu husi ha’u-nia aktividade hotu ne’ebé ha’u  halo durante fulan tolu nia laran no hala’o  tuir data ne’ebé determina husi Eskola, ne’ebé ho objetivu hanesan tuir mai ne’e :
1)      Atu prense kriteria balun husi Eskola Tecnica Infórmatica (ETI) nian.
2)      Motiva estudante estajiadu sira atu bele dezenvolve no deskobre hanoin fóun iha fórmatu hakerek ne’ebé sistematíku, lojíku no utiliza lian tétun ne’ebé di’ak.
3)      Hasa’e no fó koñesimento kreatividade estajiadu sira-nian iha parte hakerek teze utiliza linguajen sientífiku.
4)      Sai hanesan evidensia ida hodi hatudu katak estajiadu ne’e hala’o tiha ona nia estájiu tuir data ne’ebé determina.
1.2.3        Fórmulasaun problema
a.    Menus komputador ne’ebé mak la suficinte ba estudante sira  wainhira  atu  halo prátika.
b.      Menus koñesementu ba professor sira iha área Infórmática ninian oinsá mak  atu bele halo operasaun ba iha sistema komputador nia laran.

1.2.4        Limitasaun Problema
        Limitasaun problema  mak hanesan  husi prátika  iha instituisaun, bele hatene no hodi kria koñesementu  maka’as kona-ba área serbisu  nian tuir ida-idak  nia diresaun. Iha instituisaun liu-liu iha Eskola Secundario Técnico Vokasional Atabae, ha’u bele aplika no aprende hodi prepara ha’u-nia an no bele aumenta esperiensia  kapasidade,kualidade no mentalidade  ba futuru oin mai.
1.2.5        Benefísiu Husi Estájiu
Vantajen husi prátika iha instituisaun,  ha’u bele hatene no hodi kria koñesimentu maka’as kona-ba  área serbisu nian, tuir ida-idak nia diresaun. Iha instituisaun ami  bele aplika, aprende, no hodi prepara ami-nia an, iha futuru oin mai. Bele aumenta abilidade ba futuru aban bainrua nian mak hanesan tuir mai ne’e:
1.      Hetan esperensia barak kona-ba serbisu nian iha fatin estájiu.
2.      Hetan valór estájiu hodi prense ba materia produtivu antes ba tuir exame nasionál.
3.      Promove siensia ne’ebé hetan husi Eskola ba fatin estájiu.













Tidak ada komentar:

Posting Komentar