KAPITÚLU I
INTRODUSAUN
1.1
Fundu
Estájiu
mak hanesan,atu kapasita ka implementa Estudante sira
nia matenek hodi nune’e bele implementa materia
ne’ebé mak ha’u aprende liu husi teoria no prátika ne’ebé hetan iha Eskola Técnica Infórmática (
E T I-Maliana) Durante tinan tolu nia laran atu
implementa iha instituisaun Estado ka
kompanha privadu sira hodi
nune’e aumenta ha’u-nia
matenek iha area refere,
atu nune’e wainhira
ha’u remata ha’u-nia
Estudu iha ona
bukae ka experensia ka prioridade iha area Software
no Hardware ne’ebé ha’u
estuda no mos bele apriende materia fóun ne’ebé ha’u seidauk
hetan iha ha’u nia Eskola, iha ne’e ha’u
komesa atu apriende materia oituan-oituan husi ha’u nia responsavel sira, nune’e mós ha’u nu’udar
alunu ida iha
maturidade moral atu
nune’e matenek ne’ebé
ema hetan bele
fahe oituan ba ha’u
iha
Estájiu nia laran. Estájiu ne’ebé
ha’u halo ona
durante fulan tolu
nian laran ne’e, fó ona
benefisiu no oportunidade
mai ha’u Estudande
iha Eskola Técnica
Infórmática e liu – liu
ba iha area Software
no Hardware iha (ETI –
Maliana).
Iha Instituisaun Estadu
ka kompaiña privadu
mós iha regra
ka komportamentu ne’ebé
bele desloka Estájiu bá
fatin sira, hodi nune’e
ha’u bele Estájiu tuir regra ka norma
sira ne’ebé instituisaun ka kompaiña
privadu sira halo atu regula Estajiadu sira atu serbisu ho di’ak, hanesan iha Eskola Secundária Técnica Vocacional Atabae
(ESTV-Atabae) iha nia regulamentu
ba Estajiadu sira
hala’o preparasaun ho órariu
ba Estájiu sira atu serbisu
tuir regra ne’ebé
mak iha ona
1.2
Objetivu
Objetivu
hodi loke Eskola Secundária Técnico Vocacional - Atabae ninia objetivu
fundamental mak oinsá atu hakbesik-an ba iha komunidade tambá bazeia ba
ekonomia komunidade balun laiha kbi’it atu fó oan sira ba iha rai dook/kapital,
ho ida ne’e mak autridade lokal hamutuk ho inan-aman sira tur hamutuk hodi
deside atu nune’e sira mós bele kontrola sira-nia oan ho di’ak
1.2.1
Objetivu Estájiu
Husi Estájiu mak hanesan atu hodi
hatene implementa klaru tuir saida
mak durante ha’u hetan no aprende
ona husi Eskola Téknika
Infórmátika ( ETI – Maliana ),
nian no mós sai hanesan xave no matadalan no espasu aprendizajem hodi hasa’e
no produs abilidade ba ha’u nia konhesimentu serbisu iha
area Software ka Hardware nian, ho kualidade
ne’ebé mak di’ak liu tan iha Técnica Infórmática nian no
efektivu mak hanesan
ho pontus hirak
ne’ebé mak tuir mai
ne’e:
1.
Atu implementa saida mak ha’u hetan durante tinan tolu iha Eskola Técnica
Infórmátia ( ETI-Maliana ) nian.
2.
Atu aumenta tan ha’u nia
esperensia no kapasidade di’ak liu
tan iha area ka iha departamentu Software no Hardware
ne’ebé mak ha’u hetan husi
professor/a sira durante
fulan ka tinan
tolu nian laran
ne’ebé mak iha Eskola
Técnica Infórmátia ( ETI-Maliana ) nian.
3.
Atu hatene oinsá ita atu
kontribui husi ideias
no konstruitivu hodi
hadi’a mentalidades matenek nian iha
dezemvolvimentu no iha servisu fatin ne’ebé dei’t iha Nasaun Timor-Leste laran,
no Municípiu Bobonaro ne’e rasik.
4.
Liu – liu ba
kolegas sira ne’ebé
mak tuir mai
ne’e, Estuda ba
saida mak ita iha
no matenek ne’ebé
mak imi iha ba,
implementa no hadi’a di’ak liutan hodi
hasa’e Instituisaun no
Eskola nian naran
iha Nasaun Timor – Leste.
1.2.2
Objetivu Hakerek Relatóriu
Hakerek relatóriu ida ne’e sai
hanesan lisaun fóun ida mai ha’u tambá atu bele hasa’e tan ha’u nia kapasidade
no koñesementu wainhira akaba secundaria no kontinua fali iha universidade.
Relatóriu mak
relata ka hakerek rezultadu husi ha’u-nia aktividade hotu ne’ebé ha’u halo durante fulan tolu nia laran no
hala’o tuir data ne’ebé determina husi Eskola, ne’ebé ho objetivu hanesan tuir mai ne’e :
1) Atu prense kriteria balun husi Eskola Tecnica Infórmatica (ETI)
nian.
2) Motiva estudante estajiadu sira atu bele dezenvolve no deskobre
hanoin fóun iha fórmatu hakerek ne’ebé sistematíku, lojíku no utiliza lian tétun
ne’ebé di’ak.
3) Hasa’e no fó koñesimento kreatividade estajiadu sira-nian
iha parte hakerek teze utiliza linguajen sientífiku.
4) Sai hanesan evidensia ida hodi hatudu katak estajiadu
ne’e hala’o tiha ona nia estájiu tuir data ne’ebé determina.
1.2.3
Fórmulasaun problema
a. Menus komputador ne’ebé mak la suficinte ba estudante sira wainhira
atu halo prátika.
b. Menus koñesementu ba professor sira iha área Infórmática ninian
oinsá mak atu bele halo operasaun ba iha
sistema komputador nia laran.
1.2.4
Limitasaun Problema
Limitasaun problema mak hanesan
husi prátika iha instituisaun,
bele hatene no hodi kria koñesementu
maka’as kona-ba área serbisu nian
tuir ida-idak nia diresaun. Iha
instituisaun liu-liu iha Eskola Secundario Técnico Vokasional Atabae, ha’u bele
aplika no aprende hodi prepara ha’u-nia an no bele aumenta esperiensia kapasidade,kualidade no mentalidade ba futuru oin mai.
1.2.5
Benefísiu Husi Estájiu
Vantajen husi prátika iha
instituisaun, ha’u bele hatene no
hodi kria koñesimentu maka’as kona-ba área serbisu nian, tuir
ida-idak nia diresaun. Iha instituisaun ami bele aplika, aprende, no
hodi prepara ami-nia an, iha futuru oin mai. Bele aumenta abilidade ba futuru aban bainrua
nian mak hanesan tuir mai ne’e:
1. Hetan
esperensia barak kona-ba serbisu nian iha
fatin estájiu.
2.
Hetan valór estájiu hodi prense ba materia
produtivu antes ba tuir exame nasionál.
3. Promove siensia ne’ebé hetan husi Eskola ba fatin estájiu.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar